Już za chwilę dowiesz się jak tanio, bezpiecznie i bez zbędnych formalności na lotnisku a co najważniejsze bez potrzeby posiadania karty kredytowej, możesz wynająć samochód na lotnisku w Mediolan Bergamo.

Historia pewnego wyjazdu.

Nasz podróż do Włoch była wynikiem serii niefortunnych zdarzeń. Pierwotnie planowaliśmy dwudniowy wyjazd do Zakopanego i wypad na Kasprowy Wierch. Niestety im bliżej wyjazdu tym bardziej byliśmy targani wątpliwościami co do warunków narciarskich na Świętej Górze polskiego narciarstwa.

Zmiana planów nastąpiła dość spontanicznie, a w szybkiej modyfikacji planów pomógł Ryanair oferujący tani przelot z Warszawy (Modlin) do Bergamo oraz zawody narciarskie na Kasprowym, które miały odbyć się w tym samym terminie.

Mając zaplanowaną destynację zaczęliśmy szukać odpowiedniego ośrodka narciarskiego z największą ilością śniegu, wyciągów tras i z optymistyczną prognozą pogody.

Padło na Dolinę Aosty, która odpowiednio wysoko położona zapewniała pewne warunki narciarskie pod koniec marca. W Dolinie dostępnych jest aż 15 ośrodków narciarskich, z których największe to: Cervinia (połączona ze szwajcarskim Zermattem), włosko-francuskie La Thuile oraz Monte Rosa.

My wybraliśmy mniejszy ośrodek Pila na pierwszy dzień z uwagi na bliskość nasze bazy noclegowej oraz Cervinie na dzień drugi.

Ok, ale miało być o wypożyczaniu samochodu.

Wynajem auta w Bergamo.

To pierwszy raz kiedy wynajmowaliśmy auto na lotnisku w Bergamo, w zasadzie drugi raz jak w ogóle wynajmowaliśmy auto zagranicą.

Zanim wybraliśmy Locauto przeprowadziliśmy mały research na rentalcars.com aby porównać ceny, opinie oraz zapoznać się z warunkami wynajmu w poszczególnych wypożyczalniach.

Oferty wypożyczalni dla 3-dniowego wynajmu były bardzo podobne, przedział cenowy od 60 do 80 EUR, w cenie łańcuchy na koła i dodatkowy kierowca, podobny udział w szkodach w przypadku niewykupionego dodatkowego ubezpieczenia.

Różnice pojawiały się natomiast w wysokości wymaganego depozytu (kaucji), który zwracany jest po zakończonym wynajmie. Tutaj przedział kwotowy wahał się od 250 do 1000 EUR. We wszystkich wypożyczalniach było wyraźnie zaznaczone, że aby zagwarantować sobie wynajem należy posiadać tradycyjną, wypukła kartę kredytową.

Dodatkowa w każdym przypadku po zarezerwowaniu auta online wymagana była wizyta przy stanowisku wypożyczalni na lotnisku.

Podsumowując, do tradycyjnego wynajmu zraziła nas potrzeba posiadania karty kredytowej oraz wymóg dopełnienia wszystkich formalności na lotnisku.

Automatyczny wynajem auta Elefast.

W tym momencie trafiliśmy na dość unikalną na rynku usługę Elefast firmy Locauto, która pozwala wynająć auto “w modelu Trafficar”, czyli wszystko odbywa się drogą elektroniczną. No prawie wszystko, konto trzeba było aktywować na infolinii. Rozmowa trwa kilka minut podczas, której miły pan lub pani potwierdzą numery i ważność dokumentów (dowód osobisty i prawo jazdy) przesłanych przez mobilną aplikację.

Aplikacja dla Androida: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.locautorent.locautorent&hl=en_US

Aplikacja dla IOS: https://itunes.apple.com/pl/app/locauto-rent/id1077994641?l=pl&mt=8

Locauto w modelu Elefast umożliwia podpięcie dowolnej karty debetowej, w naszym przypadku była to przedpłacona karta Revolut. Safety first :).

Aplikacja Locauto.

Cała rezerwacja przebiega banalnie prosto, wybieramy skąd chcemy odebrać auto oraz czas kiedy chcemy auto wypożyczyć o oddać. Tutaj uwaga, im wcześniej zarezerwujecie auto tym koszt wynajmu będzie niższy (my rezerwowaliśmy 3 tygodnie przed wyjazdem za 67 EUR).

Przykład dla kwietnia 2019 (powiązany z lotami Ryanair z Warszawa Modlin):

Po rezerwacji auta pozostaje poczekać do 48h do startu wynajmu i samodzielnie opłacić depozyt (w naszym przypadku było to 400 EUR). W aplikacji pojawi się również informacja jakie auto udało się konkretnie zarezerwować (wypożyczalnie oferują model X lub podobny tej samej klasy) oraz nr rejestracyjny auta. W naszym przypadku był to Fiat 500L (zgodnie za zamówieniem), który na 24h przed odbiorem auta zmienił się ku naszej uciesze w Jeepa Renagade.

Po wyjściu z lotniska w Bergamo należy skierować się na położony po prawej stronie parking wypożyczalni. Nie sposób go przegapić, wystarczy udać się w prawo aż dojdziemy do metalowej rampy.

Pozostaje tylko odnaleźć auto. Stanowiska wypożyczalni są oznaczone, ale nie jest znane konkretne położenie wypożyczanego samochodu. Chwilę zajmuje zatem zlokalizowanie auta, zwłaszcza w godzinach wieczornych.

Po namierzeniu auta wystarczy kliknąć “Start rental” a następnie wpisać PIN pojazdu znaleziony na przedniej lub tylnej szybie. Auto otwiera się automatycznie, kluczyki znajdują się w schowku w drzwiach kierowcy. Dokumenty auta w schowku przed siedzeniem pasażera. Ready to go.

Samochód oddaliśmy w sobotę o godz. 19 zostawiając go na stanowisku oznaczonym logo wypożyczalni Locauto. Kluczyki pozostawione w schowku drzwi kierowcy, pare kliknięć w aplikacji i auto automatycznie zostało zamknięte. Przed opuszczeniem auta warto upewnić się, że nie zostawiliśmy żadnych rzeczy osobistych ponieważ ponowne otwarcie auta nie będzie możliwe.

Zalety wynajmu auta z Locauto w modelu Elefast.

• brak formalności na lotnisku i ew. kolejek w oczekiwaniu na podpisanie umowy wynajmu,
  • możliwość użycia karty debetowej zamiast karty kredytowej
  • możliwość bezpłatnego anulowania usługi do 6 godzin przed startem wynajmu,
  • możliwość zmiany modelu auta na inny dostępny w danym momencie (nam proponowało nowego Golfa),
  • szybki zwrot depozytu – w naszym przypadku po oddaniu auta w sobotę, depozyt wrócił na kartę już we wtorek.